Pages

Friday, September 19, 2014

Atasi masalah penuaan dengan Collagen

hai... harini sy nak share tentang collagen shaklee pula. Ya! saya juga pengguna collagen shaklee. Dan hasilnya mmg menyeronokkan. 

Ramai wanita diluar sana nak cantik tapi terpengaruh dengan minuman atau makanan yang ada 'collagen' di dalamnya. 

Kenapa saya pilih Shaklee sebagai pembekal Collagen saya?
Collagen ada beberapa jenis iaitu dari tumbuhan, haiwan di darat dan haiwan di laut (ikan). Collagen tumbuhan majoriti harganya lebih murah berbanding collagen haiwan. Collagen haiwan di darat tu mcm ayam, lembu, babi pon ada. Saya tak berapa suka collagen haiwan darat ni sbb tak pasti mana sumber collagen tu dan tatau halal ke haram.

Collagen shaklee ni diperbuat dari sisik ikan merah beriklim sejuk dan pastinya Halal.. Kalau kita masak ikan merah pun, sisiknya kita buang kan? Mana mungkin kita nak makan skali dgn sisiknya.. hehehehe.

Sepertimana yg kita tau, vitamin C mmg bagus utk membentuk sel kulit kita. Jadi tak payah risau dah. Vitamin C dah siap2 blend dlm serbuk Collagen ni.


ha.. kita boleh bandingkan kulit yg bercollagen tinggi dgn kulit yg bercollagen rendah. Selalunya, kulit yg bercollagen rendah ni  dah ada tanda2 penuaan spt pigmentation, kendur, kering, warna tak sekata, dll.
Kalau kita nak cek kondisi kulit kita, kita leh cek guna scanner kat tempat kita buat facial (tak semua ada mesin ni)


graf ini adalah kajian yg dibuat utk menguji jumlah peratusan collagen mengikut umur. Sepertimana yg kita tau, jumlah collagen dlm badan kita akan berkurangan semakin meningkat usia. Collagen akan 'drop' sekitar umur 25 tahun. tapi itu tak bererti kita boleh makan collagen pd umur 25tahun ke atas sahaja. Umur 20tahun pun dah boleh mkn collagen.. :)


Kesan- kesan collagen shaklee kpd anda:
1- kelembapan - kulit tidak lagi kering dan merekah2.
2- putih gebu - jgn salah faham ye.. maksud putih gebu disini ialah kulit akan nampak glowing dan lebih cerah dari sebelumnya (kusam)
3- kulit menjadi anjal - kurang garis2 halus di tepi mata, tepi bibir, dll
4- Anti penuaan - membekalkan collagen kpd kulit.
5- Rambut sihat dan lebat

Pengalaman saya sendiri
1- Sebelum ni saya pernah czer buang cysts berdiameter 20cm. OoO! Parut tu tak ubah seperti ulat gonggot panjang yang melintang. Bila terkena kain, parut yang timbul tu akan rasa gatal sgt. 
Lepas sy minum 3 sachet collagen shaklee, sy perasan parut ulat gonggot sy tu dah mula mengecut dan tak lagi gatal seperti sebelum ni!! Baru 3 sachet tu.. Kalau anda pon ada masalah yg sama, boleh cuba..

2- Situasi.
i) Menghantar anak ke klinik utk tujuan pemeriksaan.
Nurse: Mak dia mana?
Ummi: Sayalah mak dia
Nurse: Awak kawin muda ye?
Ummi: Kawen umur 25.. Sekarang 28tahun.
Nurse: 28? Kenapa yg 28tahun nampak muda dr 26tahun ni (nurse)??
erkkkk...

ii) Kenduri kawen
Adalah makcik tu: Kau keja mana skrg? Segamat lagi?
Ummi                  : ye.. segamat lagi. Susah btol nak mintak tukar
Adalah makcik tu: ha.. acik ada idea. kau dah bertunang ke blom? boleh jadi alasan tu!
Ummi                  : ........
Nenek Adam       : Lebih dari bertunang. Ni saya dukung anak dia la ni
Adalah makcik tu: Ni anak kau? kau ni umur dah berapa?
Ummi                  : 28 tahun makcik... (sambil tunjuk peace (",)v )

iii) Kenduri kawen
Kawan nenek Adam: Nah dik. Duit raya. Yang lain dah kerja kan?
Ummi                      : Saya yg dah kerja. budak2 ni blajar lagi
Nenek Adam           : Ni no 2 ( ummi) , ni no 3, ni yg bongsu..
Kawan nenek Adam: la.. ingat yg ni (ummi) yg bongsu
Ummi                      : Duit raya ni kira burn ke nak bg balik ni? ahahahha

iv) KEdai mini market
Penjual ikan: Ni anak akak ke?
Ummi          : ye.. 
Penjual ikan: Umur brapa tahun ni?
Ummi          : bln 12 ni 2 tahun
Penjual ikan: Umur akak berapa?
Ummi          : 28 tahun..
Penjual ikan: erkkk. ingatkan akak kawen muda,.

hehehehe. tulah sedikit sebanyak kejadian yg menimpa diri. :D
Ada 4 situasi dah la tu. Bukan riak ye kawan2, saya cuma ingain bgtau kat sini betapa berkesannya collagen shaklee

ha.. inilah dia collagen idaman kalbu tu. Harga rm 298 sekotak (15 sachet). Kalau berminat nak cuba, boleh contact sy di 012 776 3365

Saya harap saya dapat kongsikan sesuatu yg baik kpd anda semua.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...